Hello! Welcome to AimiAmeeraNiros's Blog. Thanks for visiting, thanks for viewing && thanks for reading too. Please leave me some comment okay? (;

Friday, December 23, 2011

Hanya Permulaan Bagi Aku

Assalamualaiukum & Selamat Sejahtera?
Hari ini aku nak update blog tentang result PMR aku yg keluar pada hari Khamis yang lepas iaitu 22 Disember 2011. Aku manusia biasa yang hanya mampu merancang dan selebih nya aku serahkan kepada yang Maha Berkuasa kerana Dia lebih tahu apa yang terbaik untuk hambanya. Aku dah buat yang sebaik mungkin dan ini adalah hakikat nya. Aku cuma memperolehi 4A 4B. Walaupun agak frust lah jgak dpt result tu mula-mula tp just fikir positive utk tenangkn hati. Mgkin takda siapa yg tahu kot, *kalau yg tahu mgkin ada tp tak ramai. Aku harap aku dpt at least 5A kalau lbh drpd tu ckup brterima kasih pada Dia. Disebabkn trget yg tinggi melangit tu lah aku ngis. Tp, Alhamdulillah lh aku tak ada C. Sbb haritu, abang aku ada cakap "Iya, kalau kau dpt padamkn C  PMR abang sepenuhnya pun abg dh bngga :')". Aku, "Insya-Allah :)" Dan sebelum pergi sekolah nak ambil rsult pun abang masih percayakn aku dia kata "Abang yakin kau mesti takda C". Dlm hati betapa sedihnya kalau ttiba aku ada C. Sbb abang dh yakin sepenuhnya kalau aku tak ada C. Niat aku tak ingin nak merendahkn sesiapa, cuma ini cerita betul. Sorry kalau terasa. Tapi aku just fikir positive je lah untuk rsult PMR aku ni. Sbb org lain belum tentu dpt kumpul A kan? Selagi diri aku ni bernama 'manusia' selagi tu lah manusia tidak akan berasa puas dengan apa yang ada. So, better korang semua cakap Alhamdulillah dengan apa yang korang dpt tu. Tak susah kan bagi yg muslim utk cakap 'Alhamdulillah' :) PMR is not end of my life, this is just the beginning. SPM kan ada lagi. 96's jom sama-sama kita berjuang untuk SPM 2013 nanti! :D

Me,

No comments:

Post a Comment